Liten dalgång

Man kan inte vara på topp i evighet. Jag har en liten minisvacka just nu. Jobb 22 av 26 dagar kan göra en lite trött... På det har jag fått muskelinflammation i arslet. Proppar i mig Voltaren och Alvedon och är troligen rätt trött av de doserna också. Men tro inte att det räcker, nu har jag även mensvärk på det... OCH - idag kom brevet som jag väntat på i fem månader istället för tre. Jag har fått en tid för operation, den 27 april är den inbokad.

Jag känner mig lite splittrad över det där. Å ena sidan är det ju fantastiskt bra att äntligen slippa magkatarrer stup i ett och allmän smärta som mal i magen/strupen. Å andra sidan kommer jag efter operationen inte kunna varken spy eller rapa... Visst, det är ju skönt för alla andra att slippa höra mina säregna rapar här och där... MEN... det är fan inte så jävla roligt om man har lite smågaser i magen, för då MÅSTE de ut bakvägen istället. Och hur många föredrar fisar före rapar?? Inte fan är det många... Och om jag blir magsjuk så är det bara att vänta ut den för att det ska ut bakvägen det också. Alla vet väl hur jävla skönt det är att bli av med illamåendet när man kräkts ur sig det som måste ut. Inte fan är det trevligt att spy, men nog fan är det gött när trycket släppt från magen... Usch...

Men jag väljer ändå att göra operationen och slippa ha den här fruktansvärda smärtan som dyker upp titt som tätt och stör mig i mitt liv. Undrar om jag kommer kunna äta svartpeppar igen sen? Och undrar om vin inte kommer störa min mage alls i framtiden? Som jag fattat det ska det inte va nåt problem med såna saker efter operationen. Man kan ju hoppas att det blir så också.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nettizz

Åh, vad gött att äntligen får operationen gjord!!!

Jag ska tänka på dig!

Och du ska se, allt efteråt kommer du med all säkerhet känna att det var värt det =)



Puss o Kraaaaaaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback