Mamma 50 och lite annat

Ja... lilla mamsen har nu fyllt 50 och haft kalaset för att fira detta också. Det var så himla kul och lyckat!! Vi blev runt 35 pers, egentligen skulle vi ha vart nästan 10 till, men det blev sjukdomar här och där, så de var tvungna att stanna hemma. Men för oss som var där så var det en riktig kanonfest. Alex träffade tjocka släkten, både på mammas och pappas sida alltså. Allt gick som smort, eftersom både mina släktingar och Alex själv är så sociala och öppna. Sjöng gjorde vi, dansade gjorde vi, drack gjorde vi, skojade och härjade runt gjorde vi också... bl.a. =)

När folk börjat droppa av och klockan inte var så mycket än så tyckte vi att - trots det kassa vädret - vi skulle dra ner på Herrgårdsfesten en vända. Vi fick skjuts ner och satt och sjöng och härjade där med. Fick med brorsan också. Jävligt skoj att han ville med! Nu pratar jag om lillebror alltså. Längesen jag såg honom garva så mycket. Skitkul att se!!


Lite härliga bilder på oss och våra katter:



Emmm... sen har det väl hänt en massa mer grejer... T.ex. så var Anna och hälsade på hos mig i torsdags. Hon fick då äntligen sin studentgoseelefant av mig. Jag var ju sjuk när hon tog studenten så... Det var iaf supertrevligt att träffa damen igen. Innan dess hade en arbetskompis vart hemma hos mig en kortis. Då drack vi te/kaffe och pratade lite. Bjöd båda damerna på kalas som jag hade igår kväll. Arbetskompisen kom. =)


På kvällen efter besöken så tog vi en tur till Hammarö sydspets. Supertrevligt var det. Fint väder och lite blåsigt och härligt så man fick såna här fantastiska bilder:



Så... festen igår var helt lyckad. Klockrenast var nog när fröken H och A kom... Fröken H hade minsann hoppat fallskärm på eftermiddagen så hon var ju hög på adrenalin när hon kom. Vi snackade fallskärmshopp och frihetskänslor ett tag och jag fick nostalgitripp i huvet BIG TIME!! Vill hoppa igen... Hon tyckte också jag skulle hänga med på utbildning den 8 augusti, men dels har jag inte pengar till det, dels jobbar jag heldagar den helgen ändå. Så inte den här gången iaf. Kanske senare, jag saknar känslan som fan!!

Ikväll har jag lagat köttgryta som smakar fabulous!! Den ska få stå över natten och ätas imorron... Fattar ni vad god den kommer va?? Stå och gotta ihop sig över en natt och bara bli.... PERFEKTION!!!

Nu ska jag kolla läget med vad som händer på TV ikväll, sen äta lite kvällis, sen bada innan TV-tittandet sätter igång också.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback