Tillbaka

Har varit hos Alex i Skoghall i flera dagar. Läkaren ordinerade "aktiv vila" i tisdags, så vi har väl rört oss lite. Ta inge händelser i förskott nu, jag menar bara att vi inte har legat i sängen hela dagarna och nätterna. Vi har tittat på sex lägenheter den här veckan. Och minst en till kommer vi titta på. Troligen två. Just för tillfället funderar vi på tre av dem vi sett. Hur fan ska man välja?? Jag ska förklara varför det är komplicerat:

Lgh 1:
Det som är bra: Samma uppgång som jag bor i nu. 3:a på 91 kvm, stort kök, stort alltihop egentligen, utom det något mindre extrarummet, öppen spis (som man dessutom får elda i), supermysig, charmig och hemtrevlig på alla sätt och vis.
Här kommer problemen, eller något negativt: Nästan 7000 kr i hyra, den ligger längst ner, man vill då gärna inte ha fönster öppna under natten osv, och det kan hända att jag som är sjukt lättväckt för alltid kommer bli väckt alla nätter av eventuella nötter som åker utanför och gasar eller är på väg till/från krogen på sena kvällar/nätter.

Lgh 2:
Det som är bra: Superhärligt uppbyggd, lättmöblerad som fan, går att möblera på jättemånga olika sätt om man vill. 2:a på 73 kvm, stort kök, massor med garderober och stort sovrum. Väldigt hemtrevlig och charmig. Hyran på nästan 6000 kr. Ligger också på Herrhagen, bara gatan bredvid här...
Det mindre bra: Högst upp, dvs 3:e våning utan hiss (stackars mamma), balkong i söderläge, kommer bli skithett, samma med sovrummet. Högst upp innebär kanske dyngvärme i hela lgh? Tja, det var väl det...

Lgh3:
Det bra: Mysig och trevlig planlösning, små skrymslen och charm finns det. 3:a på 68 kvm, enkel att möblera, ca 5500 kr i hyra. Enkelt att spara undan lite stålar varje månad... Många garderober, vi får köpa diskmaskin och tvättmaskin för 500 av killen som bor där om vi vill. Badrummet renoveras om vi vill, vilket vi såklart kommer använda isåfall. Finns hiss att flytta i. =) Våning 2 för övrigt.
Det något sämre: Tja... den ligger på Färjestad. Jag är nu van att bo riktigt nära stan. Lite halvsunkigt om man verkligen vill se det. Men å andra sidan kan man tapetsera och det kommer då bli supernicigt...

Okej... HJÄLP!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nettizz

Lägenhet 1 eller 3 röstar jag för. detta enbart eftersom jag bott på 3e våningen utan hiss nyligen. Det funkar till en början, men så msåningom börjar man verkligen HATA stället. Tänk dig, när man handlar mat bara? Släpa skite heeeeela vägen upp?



Å andra sidan vill man kanske inte bo på botten heller, av just de anledningarna som du nämnde. Och glöm för guds skull inte att stänga alla fönster när ni åker bort osv...pust

Och ja, balkong i säderläge (OCH sovrum) innebär otroooolig värme i lägenhet... Du är dessutom inte känd för att vara en fryslort direkt!



Färjestad är ett riktigt fint område, så jag röstar nog såhär i slutändan på den. Speciellt då ni kunde få det mesta fixat. Att det är en bit till stan vänjer du dig snabbt med. Du har ju både friska ben, bra bil och en redig cykel =)



Resten är upp till er =)

Kram och hoppas ni hade en trevlig midsommarafton!!

Nu drar jag till jobbet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback