Nytt boende

Ja, då ska vi alltså flytta igen. Men det känns bra. Visst trivs vi otroligt bra här, men vi kommer gå från tvåa till trea och samtidigt spara 900 kr/månad i hyra. Nu har vi 73 kvadrat, sen kommer vi ha 70. Den är bra upplagd och charmig. Två detaljer stör mig, men jag kan leva med dem: det finns ingen fläkt i köket, men de som bor där har bott där i 8 år och aldrig haft fläkt och lagar mycket mat, då de har barn. Borde gå bra då tycker jag. Hon sa att det inte osar nåt i lägenheten heller, så jag får lita på henne. Sen är balkongen lite liten, men det överlever vi.


Återigen ska vi då bo på tredje våningen utan hiss. Har ju funkat bra i två år, så det blir bra nu också. Bara lite jobbigt med själva flytten, kånka ner tre våningar, lasta bil/släp och sen kånka tre våningar upp. Tur att vi tränar ordentligt. =) Får se hur många vi blir som hjälps åt denna gång. Vet att vi har åtminstone två extra bärhjälp här i Karlstad. Sen kommer väl mams, papps och lillebror. Sen vet jag inte om vi blir fler. Vi får se, det ordnar sig. Det är inflytt 1/11, så ingen panik, en sak i taget.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annelii

KUL! Har mkt i min agenda för ngr veckor framåt(tyvärr), men jag vill hemskt gärna komma upp på visit så fort som var ett tag sen. Massa kramar & jag hör av mig vännen. Hälsa.

Postat av: Tess

Ja! Jag har tänkt på dig så många gånger senaste veckorna. Men som mitt senaste inlägg visar så har jag haft alldeles för mycket att göra och känner mig helt enkelt slut. Önskar jag orkade åka till dig i helgen, men jag pallar inte just nu... =( Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback