Jag tycker mycket om vintern

Det gör jag. Jag tycker mycket mer om vintern än sommaren. Faktiskt. Helst ska vintern vara av den karaktären som den är just nu, alltså kall och snöig. Även när jag fryser som en galning tycker jag mer om vintern än sommaren. För när det är för kallt, då kan man klä på sig massa härliga kläder, dutofflor och värma sig en kopp te eller choklad eller vad man nu vill ha. Men är det för varmt så blir det svårare, man kan ju inte gärna klä av sig mer än till naken och är man fortfarande för varm då, ja då är det kört!

***
Jag är en vintermänniska. Därmed är det absolut inte sagt att jag avskyr sommaren. Nej, den har allt sina stunder den också. Att bada i Vänern t.ex.... det är ju helt fantastiskt. Eller i Klarälven. Det är ännu mer fantastiskt. Man kan simma motströms på samma ställe hur länge som helst. Grymt bra träning! Och behöver man en liten paus är det bara att sätta ner fötterna och traska in till land ungefär åtta steg. Klockrent.
***
Ville bara säga det. Och att jag avgudar alla årstider på ett eller annat sätt. Jag älskar att bo i Sverige, för här får vi allt. Och att ha den lyxen gillar jag verkligen. Man får allt.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback