Ryggskott och kat(t)astrof

Japp, det har jag. Inge trevligt alls. Jag som såg fram emot att köra ett spinningpass igår eller idag. Men nej, jag är proppad med Voltaren och Panodil och det hjälper inte så mycket som man hoppas att det ska göra. Så sov jag ju givetvis dåligt de två nätterna jag haft ont, så trött är jag, och huvudvärk blev resultatet. Och resultatet av allt det här är att jag har skitsvårt att plugga. Resultatet av DET kommer då vara att jag måste köra stenhårt i helgen och hela veckan.

För övrigt hade jag ett skapligt oflyt imorse. Tryckte i mig tabletterna direkt när jag gick upp. Kom upp runt 9.30 ur sängen, käkade frulle, kollade lite mail o sånt. Sen skulle jag då fara iväg till Sara för att plugga (igen) strax efter 10. Jag hade precis tänkt logga ur FB och gå ner till bilen när jag i den högra delen av mitt synfält plötsligt ser en Norsk skogskatt vid namn Pixie komma släpandes med röven mot golv/matta... HELEVETE blev tanken... Plockar upp katten så fort jag kan, spanar in röven och... mycket riktigt, där hänger det då kvar lite bajja efter hennes toabesök. Så in i badrummet, stänga dörren, ulka över stanken och spåren på golvet därinne...
Sen börjar då planeringen av hur detta ska gå till (jag är ju RÄTT kräsmagad ibland)... Jag började med att rengöra golvet, sen fick katten en rejäl dusch, med intimtvål (är ju för känslig hud, tänkte det borde va något bättre för henne än vanligt shampoo eller nåt). Pixie är inget stort fan av att duscha, men jag lyckades ändå hålla ner henne i badkaret genom hela proceduren. Det jamades ljudligt både ifrån badkaret och utanför toadörren där Sencha stod/satt och vrålade. Hon undrade väl vafan som hände med den stackars katten där inne...
Sen kom jag på att jag inte tagit med nån handduk att torka henne med, så det fick bli en liten som man bara brukar torka händerna med. Men det räckte, både hon och Sencha hade sen fullt upp (antagligen ett bra tag också) med att tvätta bort allt vatten från svans och hela bakre delen av henne...
Tänk nu utöver detta att jag har ryggskott... Där stod jag böjd över badkaret i runt 10 minuter, va tvungen att knipa igen allt vrål jag ville ha ut för att inte skrämma ihjäl Pixie... Det var jävlariminsjäl inte nån trevlig upplevelse alls. Samtidigt får jag väl va nöjd med att jag åtminstone va hemma och kunde ta hand om det direkt, än att hon skulle gått runt och dragit röven överallt i lägenheten... Lärdom jag ska (försöka) dra av detta: Man får va glad för det lilla...

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annelii

så sant min vän. För det lilla lilla..

Hoppas verkligen ryggen är bättre, kryas på sig.

Massa kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback