1-årsmiddag

Ja... I onsdags hade vi varit tillsammans i ett år. I fredags firade vi det hela med en supergod middag. När jag var på systemet i torsdags letade jag efter Moebius, rött vin. Hittade det inte, vilket en random man märkte. Ja, att jag letade efter nåt speciellt... Han rekommenderade då ett annat rött som han blivit helt förtjust i. Selvarossa. Så jag köpte det. OCH min gud, jag har hittat ett rödvin som är helt fantastiskt gott!! Tvärimponerad måste jag säga. =)
Hur som helst... Med rödvinet gjorde jag en rödvinssås till entrecoten som Alex tillagade, allt medan potatisen fick fin färg i ugnen... Såhär såg det ut:
Förberedelser av köttet, med vin som sidodryck...


Tiilagningen av rödvinssås och kött


Potatisen fick en trevlig färg, med mycket smak av timjan, vår favvokrydda!


Serverat och dukat


Och så helhetsbilden


Behöver jag lägga till att det blev en underbar kväll och att det smakade fantastiskt? ;-)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Annie

GRATTIS!



Snacka om att time flies!



Kram på er!

Postat av: Lilpod

Mysigt värre! Grattis på 1 års dagen! När blir bröllopet? ;)

Postat av: Tess

Man tackar... =)



Ja, fort går det och fint flyter det på.



Vi väntar ett tag till med bröllopet. Får se till att ha råd att slå på hyfsat stort tänkte vi. =)

Postat av: Annie

Hoho!



Ville bara passa på att önska GLAD PÅSK till dig o Alex (och katterna :))



Kram kram!

Postat av: lovisa/polichinelle

ser jättemysigt ut! tack för vintipset!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback