Snart ska den användas!

Alex köpte biljetter till Premiären av Alice i Underlandet i Alla-Hjärtans-Dag-present till mig (oss). Snart ska de alltså användas, nämligen imorron. Och det ska bli så roligt! Vi har bara varit på bio en gång ihop förut och då såg vi Avatar. Vi satsar tydligen helt klart på storfilmerna vi... =) Förresten, jag älskade Avatar. På alla sätt. Man fick verkligen en tankeställare om mänskligheten och vårt sätt att bete oss. Visst är vi många som kanske är bättre människor, men människan är fan bra girig... Synd och tragiskt egentligen. Samtidigt älskar jag verkligen kärlekshistorien och alla vackra vyer och... ja allt. Det är faktiskt helt klart den bästa film jag nånsin har sett. Jag försöker tänka på filmer jag sett, men jag hittar ingen bättre i registret och minnet för tillfället.


Nog sagt om det... Jag påbörjade andra delkursen av VT idag. Jag kommer va tvungen att dra igång med pluggandet så fort böckerna landat hemma. Vi har massor att göra, men det verkar riktigt intressant och upplägget är helt annorlunda mot förut. Jag tror det kommer bli en bra kurs. =) Vi ska bl.a. skriva en hemtenta på 6000-7000 ord och så ska vi göra en kunskapsportfölj på ett helt gäng sidor. Så det är bara att komma igång så fort som möjligt.
I helgen var vi på Alex mams 60-årskalas. Supertrevligt, men vi var ju naturligtvis bland de yngsta deltagarna. Vi sjöng en massa tillsammans jag och Alex, och så skålades det hej vilt här och där. Det hade fixats en jättegod buffé med diverse mumsiga saker att smaka på. Svärmor hade fixat och donat massor och det var jättetrevligt. Jag tycker otroligt mycket om min svärmor... =)
Jag vill också lägga till att jag har problem att få till mellanrum mellan styckena ibland, så därför kan det ibland vara skumt upplagt i bloggen...

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annelii

Låt höra nu! Vad tyckte ni om Alice i underlandet? Hoppas det blev en fin kväll. Massa kram

Postat av: Tess

Hej Anneli! Jo minsann, den var riktigt bra den filmen också. =) Vi gick på den sena visningen, så vi var hemma vid 00 ungefär. Men lätt värt det. =) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback