Syskonbarn och bra helg

Brorsan ringde i onsdags och berättade att han och barnen skulle till Hällefors då. Så ganska snabbt bestämde jag mig för att åka dit på torsdagen för att passa på att träffa dem. Jag saknar de där ungarna här. E brukar va lite blyg i början, men den här gången var det inga problem alls. Bamsekramar från båda två och vi lekte och busade en stund innan de skulle sova sen. Jag och E fick vara prinsessor och D var en riddare som skulle slåss mot drakar och rädda oss. Lillebror fick agera drake och han gjorde det på ett fantastiskt sätt. =)

På fredagen vaknade jag när storebror kom ner med E under armen och hon hade visst kräkts. Sen somnade de igen och nästa gång kom han ner med henne under armen igen och då hade det hänt så att blöjan inte räckte till riktigt... Så vi blev oroliga för magsjuka. Men sen flöt allt på, hon var glad hela dagen och lekte och busade och verkade inte må dåligt alls. Så hon hade väl ätit nåt...
De skulle bussa tillbaka till Sthlm sen på lördagen. Ringde pappa framåt kvällningen och tydligen hade brorsan fått magsjuka på bussen... =S Inte så vidare trevligt antar jag. Tur att de har toa på de där bussarna iaf. Och sen hade lillebror också fått magsjuka på eftermiddan. Jag verkar ha klarat mig iaf. Skönt!
Hur som helst... resten av helgen har varit riktigt fin. Fick besök av ett gäng utbytesstudenter och faddrar här i fredags. Vi fikade på diverse godsaker och snackade lite skit ett tag. Sen såg jag och Alex Let´s dance och blev upprörda över att Willy fortfarande är kvar... Det är liksom inte roligt längre tycker jag.
Igår blev det en ganska tidig morron med god frukost, sen en tur till IKEA och Bergvik. Där knallade vi runt ett tag tills brandlarmet gick och hela byggnaden utrymdes. Vi tänkte att det kommer ta lång tid innan det är fritt fram att knalla in igen, så vi drog vidare, eftersom vi ändå bara skulle handla lite grejer till mat och så. Fick veta idag att det hade vart nåt sprinklersystem eller liknande som det blivit fel på, men att det samtidigt tydligen hade tagit eld i en papperskorg nånstans där. Aja, det var aldrig nån fara iaf. Men det är lite intressant att se människors spontana reaktioner på en sån där grej faktiskt. Vissa började springa direkt, vissa stannade kvar i affärerna tills personalen sa åt dem att gå ut... ja, ni fattar. Men det hölls lugnt och folk lämnade helt enkelt Bergvik sen. När vi var på väg därifrån kom brandkåren.
Hemma sen så pratade jag med L ganska länge, vilket var himla roligt! Börja smida lite planer för en trip uppöver framåt sommaren. Vore verkligen jättekul att åka dit då. Sen såg vi andra chansen och jag fick psykbryt på att Pernilla gick vidare, jag avskyr den låten faktiskt. Usch...
Idag startade vi med en superfrukost igen. Sen pluggade jag ett tag innan vi tog en liten promenad för att få lite frisk luft i lungorna. Sen lagades underbar kycklinggryta och surkålssoppa samtidigt. Soppan skulle vi ha efter spinningen vi var på ikväll.
Ja... det är väl det som hänt sen i torsdags kan man säga. Mycket, men bara trevliga saker. =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback