Fullbokad dag

Idag blev en absolut fullbokad dag av någon outgrundlig anledning. Vad hände med hyfsat lugn dag?? Vid 8.20 imorse tog jag mig iväg för att få däcken bytta. Äntligen. Den ganska unga mannen hade ett riktigt jobb med bakdäcken, framför allt. Men framdäcken satt rätt hårt de med. Med "storslägga" i högsta hugg och med all kraft han orkade så bankade och dundrade han på. Jag var orolig att hela bilen skulle braka ihop, ärligt talat... Har nog aldrig sett någon ha sånt sjå med att få lös däcken. Ja, alltså det var ju inte muttrarna som satt, utan däcket hade sugit sig fast, helt och hållet! Hur som helst, han lyckades efter VÄLDIGT MÅNGA svingande slag att få lös däcken. Och vid 9.20 åkte jag därifrån, utan en enda gnutta skit under naglarna... =)

***
Under tiden jag var där fick jag sms om kaffe på stan, så när jag varit hem i nån minut tog jag mig vidare in mot stan och Espresso House för en träff med Fihja vid 10. Trevlig, men kort, stund där jag drack Chai Latte. Det är tydligen min grej just nu. Det är gott!
***
Kom iväg därifrån vid 11 för att hinna ta mig till ett bokat Flex-pass på Friskis kl 12. Hade också fått med Sara på det hela, så ville verkligen inte avboka den. Och det gick fint det också. Är mycket seg i benmusklerna nu bara, men det är gött! Stod och snackade med fröken en stund innan jag gick hem för att ha i mig lite lunch.
***
Sen var det då dags att börja planera resten av dagen. För nu står fisken i ugnen och potatisen på plattan, väntandes på att få börja koka och sedan bli mos. Efter det blir det en promenad som ledsagare och efter det är det föreläsning 18-21.
***
Sist ska jag se lite TV innan jag av ren nödvändighet kommer att lägga ner mig under täcket och tvärslockna. =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback