Motivation - vill och varför

Jag fick ett mail för ett tag sen. Det handlade om motivation. Det var ett ganska bra mail med några bra tips. Man skulle tänka igenom vad man vill, sedan varför man vill det. För att nå sitt mål behöver man veta varför man vill komma dit. Exempel: Säg att du vill skaffa ett annat jobb. Varför? Vad är anledningen till det? Tjänar du för dåligt? Trivs du inte på din nuvarande arbetsplats? Vill du utvecklas i en ny roll? Och så vidare...

***
Jag har precis bestämt mig för att, återigen, sluta äta chips, fram till midsommar åtminstone. Varför? För att det inte är bra för mig, varken hälsomässigt eller känslomässigt. Men det är bara ett av mina mål. Jag tänker inte lägga upp flera just nu, kanske kommer det fler sen. Vi får se. Men det här är lite svårgenomfört för mig då jag tycker mig vara lite beroende av just chips. MEN! Jag tror att det egentligen bara är bortförklaringar. Mycket är nog bara bortförklaringar när jag tänker efter. Varför har jag inte nått mina mål på länge? Antagligen för att jag har flera saker som gör att jag undermedvetet inte vill nå dem. Det var någon annans fel från början. Nu är det mitt. Och nu tänker jag sluta blunda för det. Så... Nu hoppas jag att det blir skillnad, för min egen skull. För att misslyckas igen, det känns inte aktuellt. Jag har ju lyckats med mycket på sistone, så varför inte detta?
***
Stjärnglans!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annelii

stor kram Ta det steg för steg, och jag tror på dig vännen.

P.s Lght ligger ganska centralt öster. Fin trea på 86 kvm!

Postat av: Nettizz

Jag tror du klarar det! Du är en envis kvinna med stark vilja. Stor eloge till dig raring =))



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback