Släpp hjärnorna fria, det är dags!

Egentligen är jag alldeles för tom (eller full om man ska va petig) i huvet för att ens fundera på vad jag vill ha sagt med detta inlägg. Men ibland är det bra att bara skriva av sig lite. Jag har tenta imorgon. Mmmm.... Precis... Imorgon - en LÖRDAG! Kl 9 ska jag sitta där och ha brutalångest i 10 minuter innan jag väl drar igång och skriver. Brukar gå till ungefär på det sättet. Man tycker att alla frågor är skitsvåra när man tittar på dem första gången, för att inte tala om hur MÅNGA de är... Och skulle de inte vara många, då är det för få. För få kan de vara om man exempelvis råkar ha missat att lära sig just det som behövde läras in för att kunna svara på just den där frågan. Det får aldrig vara för enkelt. Men jag hoppas att ni är många som ber för mig imorgon mellan 9 och 14. Inte för att mitt liv hänger på det, men för att jag vill ha den här kursen avklarad. Och för att jag faktiskt tycker att jag gjort mig förtjänt av att klara den. Ja, med tanke på hur mycket tid jag lagt ner på att plugga inför examinationen av den.

***
För övrigt vill jag säga att jag är själv ikväll. Det gör mig inget. Då kan jag slappa bäst jag vill, antagligen titta på ICE AGE 2 och lägga mig direkt efter den. Varför jag är ensam beror på att min käre sambo är med en gemensam vän och tittar på Emil Jenssens uppträdande på Café August. Jag fick gärna följa med, men tyckte att det var en lite opassande dag såhär kvällen innan tentan. Och dessutom tror jag att lite ensamtid med  Sid, Manny och resten av gänget kan göra mig gott. Imorgon kväll däremot så ska jag ta mig en vända utanför hemmet tillsammans med Nettizzen. Inget allvarligt, bara umgås lite och svara på musikfrågor är det tänkt. Eller så blir det nåt annat, beroende på vädret kan jag tänka mig.
***
På söndag ska vi till Örebro en snabbis. Där ska vi nämligen möta storebror med familj, eftersom jag ska ta med deras dotter hem och ha henne här till nästa helg. Det var ingen förfrågan från dem om jag kan vara barnvakt, utan jag frågade själv om jag kunde få ta hit henne då. Känner det kan va skönt att umgås lite med lilltjejen. Hon är ett litet mystroll hon. Och eftersom vi ändå skulle till Stockholm nästa helg, så tyckte jag att det passade att plocka hit henne på söndag. Vi ska för övrigt på inflyttningsmiddag i Stockholm den helgen, för den som kanske undrade vad vi skulle dit och göra... Och bo på hotell en natt! Mmmmm... frukostbuffé.... mmmmm.... ;-P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback