Grejardag

Förytdligande angående gårdagen... Jag var med Alex på akuten hela kvällen och var därmed tvungen att flytta på första passet. Det blir idag istället.

***
Lyckades imorse flytta bilen från gatan in på parkeringen. Kom knappt ut från platsen på gatan, men på parkeringen hade de precis plogat, så där var det lätt som en plätt. =) Skönt!
***
Eftersom A nu är hemma med i princip oanvändbara armar så är det jag som sköter allt, nästan. Men det gör inget, för vi har precis fått vår nya spis, den är använd redan faktiskt! Alex lyckades, medan jag var nere i tvättstugan, att göra en vansinnigt god risotto. Men man kan ju även säga "Risotto är ju risotto", precis som Fredrik i Solsidan sa... Bara för att jävlas. Hehehe... Närå, den var faktiskt mycket god!
***
En till sak som är bra är att vi avkalkat kaffebryggaren också. Det ska tydligen va bra att göra lite då och då. Och nu passade det så bra att göra det. Och framför allt kom jag ihåg att göra det. Är väl mest det som påverkat att det inte blivit gjort tidigare om jag ska va ärlig. =)
***
Ikväll gör vi som en hel del andra i landet och tar och tuggar i oss tacos. Ska bli gott. Perfekt mat att fixa när man inte orkar krångla så mycket och det stod dessutom redan som inplanerad maträtt på vår 4-veckors-matsedel.
***
Vet inte om jag behöver påpeka detta... men visste ni att det snöar? ;-P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback