Störig morgon, men det går ändå

Usch vad jag ogillade den här morgonen. Det som startade de dåliga sakerna imorse var när Pixie skvatt till och gjorde en rivstart på magen... Sen blev det stopp i toan, sen halkade jag på väg till OK där Sara skulle hämta mig. Fler saker som hände på vägen till OK var att jag två gånger höll på att bli påkörd- Första gången av en till synes vresig och grinig kvinna som absolut var tvungen att köra framför där jag gick och inte bakom, trots att hon i och med det körde på fel sida av vägen, andra gången av en yngre kille som drog på tvärniten och släppte fram mig i det otäcka snövädret. Man har ju tydligen lite förutfattade meningar, för jag hade lätt gärna trott att det skulle vara tvärtom, just i dessa två situationer...

***
Föreläsningen var bra, rakt på sak och informativ. Inga krångligheter direkt. Skönt, med tanke på att jag var hur trött som helst och hur irriterad som helst efter morgonens bravader. Slutade dessutom tidigare, så jag passade på att köpa gamla tentor för att plugga på. För nu är det bara två veckor kvar till tentan. Sen är det bara B-uppsatsen kvar på kursen. Men måste naturligtvis samtidigt plugga på JÖK:en också. Jah, men det ordnar sig. Hittills mest repetition, så det känns okej.
***
Hemma igen så försökte jag mig på att spola några gånger, men det hände ingenting. Så det kom en snubbe från vårt bostadsbolag och gissa vad som händer? Han spolade, och allt försvann! Kändes så töntigt att han kommit hit och bara behövde spola. Men men... det var ju inte så lätt för mig att veta att det plötsligt skulle funka igen, efter spolning nummer 17, men inte efter nummer 16. Eller vilka nummer de nu hade, det spelar ju ingen roll... ni fattar min poäng. Aja, men nu hoppas jag att det inte blir mer krångel... Spis får vi ju ny imorgon, så det blir nog fiiiiint. =)
***
I tisdags fick jag jobb som ledsagare förresten. Ska göra mitt första pass ikväll. Tror det blir bra, det verkade så när vi sågs då. Men eftersom jag börjar 17 så tycker jag inte att jag vill äta mat innan, snarare kanske en frukt och en macka eller så. Så Alex får fixa käket. Som kompensation har jag istället diskat. Hade inte varit så duktig, men det var inget mount everest i alla fall... Det fortsätter gå åt rätt håll! Yeyy!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback