10-dagars: Ngepi-Waterburg-Windhoek.

Vi kom iväg något senare än tänkt (precis som alla andra morgnar). Tiki sa: "I know you people now - you are sleepy people, you don´t like to get up in the morning, you want to sleep." Vi höll på att garva brallorna av oss allihop. Finns många Tiki-citat att berätta om... Hur som helst. Det var en otroligt lång resa den här dagen. Det var nämligen så att Richies bäste vän var med om en bilolycka på onsdagen, men han blev bättre och skrattade och ringde honom. Men sen på lördagsmorgonen blev Richie uppringd igen och han hade dött. Troligen hade han fått blödning i hjärnan, men det får vara osagt. Jag vet inget säkert. Vi behövde i alla fall lämna av honom i en stad som blev en omväg för oss att åka. Så istället för 60 mil blev det runt 90 den dagen. Återigen kom vi fram efter solnedgången. Tiki fixade käk och sen tog jag mig en av de allra bästa duscharna jag varit med om i mitt liv. Helt fantastiska! Och jag brydde mig inte ens om spindlarna och fjärilarna som rände omkring och trängdes med mig. Efter en heldag i bussen var det helt underbart att få tvätta av sig. Sen var det i princip bara att lägga sig. Fast måste ändå påpeka att de där tälten stod upp på tre minuter nu. Hej campingvana! Hahaha...

***
Efter frukost drog vi iväg och tittade på den tyska gravplatsen. Sen hikade vi uppåt i skogen. Mysig tur, påminde en hel del om Skulebergets första etapp innan det blev väldans brant. Eftersom jag känner mig själv så valde jag att inte gå hela vägen upp på platån, för den är nästan helt vertikal. Så jag hängde med en bit, sen skulle jag vända. Då valde jag att bli fotad i ett träd, vilket var mitt sämsta beslut. För när jag blivit fotad tappades min kamera i backen med linsen och zoomen utfälld. Så den tvärdog. Minneskortet var dock helt, så det är bra. Blev lite sur, så jag vände direkt och sen sprang jag faktiskt ner istället för att gå. Tog väl drygt 10 minuter. En rätt skön vända faktiskt.
***
Så var det sedan dags att åka hem till Windhoek igen. Det var en hyfsat kort resa, men vi stannade i Okahandja för att Dave skulle få en chans att göra lite fynd på den öppna marknaden där. Och så köpte jag ju såklart lite mer grejer. Kunde inte låta bli. Under den här resan kom jag också att bli alldeles förälskad i låten Game On av Pitbull, TKZee och Dario G. Nu spelar jag den konstant. =) Vi kom tillbaka till Wadadee efter 17 och efter att vi hämtat käk på Nando´s. Kycklingburgare. Godast!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback