6 juni: Dag 44 - Träffade Betty.

Så jag har egentligen två kontaktpersoner här i Windhoek, men har bara arbetat med Vicky hittills. Idag träffade jag Betty som är en alldeles fantastisk kvinna runt 60. Vi tog en lunch på stan, sen ville hon gärna visa hur hon bor, så jag följde med henne. Jättefint hus med gästrum och en liten trädgård. Hon visade mig bilder från när hon bodde i Finland (hennes man är finsk) och hennes dotter var liten. Kom att sakna den där snön som hon hade fångat på bild. Hon bjöd på kaffe och vi pratade om dels min uppgift, dels om hennes olika projekt som hon har på gång samtidigt.

***
Hon ville gärna att jag och Alex kommer tillbaka snart så hon får visa oss var hon kommer ifrån, nämligen norra Namibia. Där ska hon också bygga ett hostel så fort hon får tag i en bil och allt är redo att dras igång. Godkännande har hon redan fått. Till sättet påminner hon mig väldigt mycket om farmor, vilket både är jättemysigt och lite jobbigt på samma gång. Jag saknar farmor mer när jag påminns så väl om henne. Jag saknar många människor hemifrån.
***
Blev kvar där till 16 ungefär, då jag åkte hem igen. Hon skulle höra sig för angående personer som jag kan intervjua till studien ocoh sedan höra av sig igen. Och det gjorde hon nån timme senare. Två eller eventuellt tre personer har nappat och kan intervjuas på fredag. Imorgon ska jag intervjua en person som Vicky hjälpt mig få tag på. Ska bli roligt. Nu är det igång på riktigt.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback