28 april: Dag 5 - Parliament garden

Först och främst vill jag säga förlåt. För jag glömde kameran idag. Och idag är nog den dag jag upplevt som allra vackrast hittills. Men jag ska tillbaka dit igen nån dag. Så det kommer bilder då.

Det här var en sån där dag när jag inte hade nåt alls planerat förutom att köpa vin. Så jag kom till affären strax innan 10. Jag kan ju upplysa er om att jag var inte den enda som tänkte handla på en lördag vid 10-tiden. Jag fick stå i kö i typ 45 minuter och sen fattade inte kassörskan att mitt ICA-bankkort var ett giltigt kort där, så hon tog mitt ID och kallade dit nån mer. Det blev kod, personnummer och underskrift innan de var nöjda. Sen traskade jag hem i hettan, för det var riktigt varmt idag för en vitfis som mig... Säkert 28 grader. Och mestadels sol på vägen mellan hem och affär.

Väl hemma satte jag mig med några brudar på uteplatsen och snackade lite skit. Sen blev det en plötslig picknick som jag hängde med på. Hämtade ut pengar, sen åkte vi och handlade och sen vidare till Parliament garden. Och den ligger för övrigt vid Christus Kirche, där jag gärna vill ha bröllopet i sommar. Och under tiden vi var där kom minst 4 nygifta och gick genom parken för att firas och fotograferas. Såg helt fantastiskt härligt ut!

Blev kvar i parken några timmar och det strömmade dit mer och mer folk som brudarna känner och jag kände mig verkligen som femte hjulet, men det blir nog bättre snart när jag börjar komma in i gängen lite. Norskan som skulle åka hem igår kom inte iväg då för flyget var överbokat, så hon fick en till sista dag så hon var med där. Det var kul att få lära känna henne lite iaf.

Nu är jag helt slut efter all sol jag utsatt mig själv för och all tunn luft. Ögonen svider och jag sov ju dessutom skitkasst inatt. Men men, det blir nog inga svårigheter att sova inatt istället. Kanske ska vi se lite mer på Californication. Men nu har ett gäng kanadensare kommit, runt 16 personer. Så det är lite härjigt och högljutt nu, men det blir tydligen lugnare på helgen för då åker de iväg på diverse grejer. Det ska jag ta vara på. =)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annelii

Spännande inför er vigsel. Är det där det ska ske? Massa kramar

Postat av: Annie

Hej hej! kom på idag att va fasen du är ju i Afrikat! Så då surfade jag hit och uppdaterade mig! Vilken resa!!! ta hand om dig! Kram kram!

Postat av: Tess

Hej tjejer!

Anneli: Det är svårare att gifta sig utomlands än jag trodde. Kommer inte bli kyrkligt ändå.

Annie: Japps, det händer en himla massa grejer hela tiden. Jag har det finfint.

Hoppas ni har det bra med magarna båda två. Ha det jättebra! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback