Naturligt =)

Igår när vi tagit oss till Skoghall och hem till Alex så åt vi himla god mat som han lagat, det blev ugnsstekt potatis och morötter med massa timjan på och stekt kyckling till. Sen hade jag köpt med creme fraiche med feta- och solatorkade tomater-smak och skurit iordning grönsaker. Efter det tog vi oss en promenad på en timme. Mesta delen längs med älven. Väldigt härligt!! På vägen tillbaka stod två pensionärer (herrar) och tittade omkring sig vid en allé som finns där vi skulle gå. Den ena hade kikare i ena handen och jag antog att han väl tittade på fåglar eller så... När vi gått förbi dem så hörde vi ett "ÖH!! Ser ni inte älgkalvera där?" Både jag och Alex antog att de var på andra sidan älven eftersom han hade en kikare... Så vi tittade över till andra sidan. Så säger karln: "Men inte uppe i träden, det är ju älgkalver!" Jag blev lätt irriterad, det fattar jag väl själv att det inte sitter älgkalvar uppe i träden!! Hur som helst... de låg bara 10 meter ifrån oss, mellan gångvägen och älven. Väldigt fina var de! Alex frågade om han skulle ta kort på dem... jag kände lite panik över att fru älg kanske skulle dyka upp och surna till av att vi var för nära, så jag insisterade på att gå vidare så fort det bara gick... Och det gjorde vi.

När vi gått färdigt var vi bara hem två minuter för att sedan gå till Annika för att se X-men där. När vi gick hem hördejag nåt flåsande i ett buskage och funderade först om det kanske va en katt som födde eller så... Men nyfiken som jag är så tittade jag närmare och fann dessa:


Är de inte söta så säg!! Jag var max en meter ifrån dem och de bara satt där och snufsade tillsammans. De var nog lite kära... ville inte störa för länge, men hann ta fyra bilder, varav den här är den sista och enda där man faktiskt ser annat än bara ryggar och rumpor. *L* Söta små pluttar...

Så var kvällen igår alltså. Full av naturliga saker. =)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nettizz

Vilken härlig dag =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback