Växlar lite

Just nu kommer jag inte in på resdagbokens hemsida, så det får bli uppdatering här istället.

***
Var ju tvungen att köpa några extra handdukar och sånt igår, så idag tvättade jag dem, tillsammans med lite annat då såklart. Torkar nog rätt snabbt om jag får gissa. Jag har skickat mitt nya nummer via facebook till ett par personer. Saknar ni det, maila mig gärna så skickar jag det. Det är hyfsat okej pris att skicka sms mellan Sverige och Namibia, runt 1 krona kostar det. Däremot är det svindyrt att ringa, så det får bli Skype isåfall.
***
Har skrivit klart (man är ju egentligen aldrig klar, men typ) intervjuguiden nu. Så jag slappar inte bara i solen. ;-P Tror det blir bra sen, många frågor har jag. Tänkte väl försöka dra igång arbetet på måndag eller så. Jag försöker fortfarande vänja mig vid att jag är här och deras dialekt. Ibland är det jättesvårt att hänga med. Och så är det ju som sagt en salig blandning av bakgrunder som trängs här.
***
Jag sov som en prinsessa inatt också. Pallade inte att hänga med på restaurangen, så blev kvar hemma. Släckte lampan strax innan 22 (Vi ligger en timme efter er i Sverige... eller var det före? Det snurrar... men jag tror efter). Vaknade också en vettig tid, så snart är jag nog ifatt.
***
Det kommer ett ganska stort gäng tyskar ikväll som tydligen vill skaffa visum för att vara volontärer. Så det verkar som att det blir Home Affairs imorgon. Köa några timmar för att få en stämpel i passet. Lovely! Gäller att komma ihåg att ta med alla papper då...
***
Utanför, på gården, arbetas det för fullt. De har hållt på och ordnat en bar, så igår kväll trodde vi det blixtrade, men det var svetsen som gick på högvarv. Det är roligt, de har hängt upp två sandboardbrädor som taklampor i baren. Ser riktigt häftigt ut. Det har spacklats och grejats mycket tydligen. Kommer nog bli riktigt snyggt sen.
***
Nej, man får väl ta och ordna sig lite lunch antar jag.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback