25 april: Dag 2

Har inte fått mitt studentvisum än heller, men hoppas att jag ska kunna hänga med L till Home Affairs och ordna det idag. Fick ett provisoriskt i en månad i passkontrollen på flygplatsen iallafall. Men bäst att fixa till så fort som möjligt.

Hur som helst. Resan gick bra, men mina knän höll på att falla i bitar på Johannesburgs flygplats. Marscherade omkring i vänthallen i 30 min innan det var dags att kliva på bussen som tog oss ut till planet till Windhoek. Fick resans godaste mat med South African Airways, stort plus till dem!

L hämtade mig och sen tog vi en galen sightseeing i bil i stan. Jag blev häpen över alla människor. Här åker man omkring på flak i pickups, går mitt i gatan, stötte på några aspackade herrar som vinglade omkring. Och sen åkte vi till V som är min huvudkontaktperson, skulle man nog kunna säga. Hon ville börja arbeta typ direkt, men L tycke jag borde landa lite först. Och jag ska nu skriva fler frågor till intervjuguiden. Blir nog ordning på den också. =)

Mitt rum på Wadadee är jättebra och säkerheten är vansinnigt hög på det här stället med kodgrind, elstängsel och säkerhetsvakt. Så det verkar inte som jag behöver oroa mig särskilt här. Men att gå till affären var en sådär upplevelse igår. Behövde ordna lite kvällsmat och frukost. Och vatten. Köpte 5 liter direkt. Sen blir det nog att koka vatten och ha i lite citronkoncentrat, för det smakar tydligen riktigt kemiskt.

Jag lägger strax upp bilder på min studieplats för dagen och då får ni se vilka omgivningar jag har här. Vad gäller väder och vind så blåser det just nu ljumma vindar och solen strålar. Har nog runt 21-22 i skuggan där jag sitter och trycker.

Sov för övrigt som ett barn inatt, bortåt 11 timmar åtminstone. Är fortfarande lite seg, men mycket bättre än igår. Det är inte jätteskönt att försöka sova på ett plan. Och särskilt när man sitter bredvid en knappt 2-åring som ligger och sparkar till lite då och då. Men han va jättesöt och supercharmig. Så det var inga större problem ändå.



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback