Dag 45 - Intervju, försiktig mat.

Idag började jag med att tvätta. Ja, man måste göra det även när man inte är hemma tyvärr. Men här går det mycket fortare. Alltid något! Åt en rejäl portion havregrynsgröt, lyssnade på musik, hängde upp tvätt, åt lite frukt och sen bar det iväg till intervjun.

***
Tog taxi till Vicky, sen gick vi till personen jag skulle intervjua. Så gjorde jag min grej, personen var riktigt bra att intervjua, hade bra koll och pratade mycket och om rätt saker. Jätteintressant att höra. Personen frågade även mig hur mitt liv hemma ser ut sen, så vi pratade väldigt länge.
***
Tog mig en promenad hem, som tog ungefär 20 minuter. Jätteskönt, jag gick ganska snabbt. Känner att det inte blir mycket rörelse här, så jag tar tillvara på såna tillfällen. När jag kom hem lagade jag en grönsakssoppa, för magen var ju inte riktigt nöjd igår... Hade inga stora problem inatt, men tänkte det kunde vara bra att ta det lite lugnt ändå. Åt en rostad macka med kycklingpålägg på till. Gott. Soppan gjorde jag på morötter, lök, haricot verts, vitkål och tomatpuré, och såklart vatten. Den blev mild och god, så jag hoppas inte magen tycker det var en dålig rätt. Borde gå bra.
***
Idag har det varit väldigt tyst i huset. Glödlampan i mitt badrum gick precis innan jag stack iväg, men den var fixad när jag kom hem. Det är väl det mest intressanta som hänt i huset idag. Eller ja, man har städat ur kylskåpen också. VÄLDIGT trevligt! Nu är det rent och fräscht igen.
***
Betty ringde mig och jag har två intervjuer bokade kl 10 imorgon. Perfekt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback