Midsommarhelg i Namibia

Så... Jag var rätt taggad på att fira midsommar ordentligt, hörde mig för med lite folk här vad de skulle hitta på, men visste ändå inte riktigt vad jag ville göra när jag ätit lunch vid 13. Då kom Shaun instormande i köket och sa att han var tvungen att åka till Walvis Bay, precis direkt. Mitt huvud sa då genast - åk med! Så det gjorde jag. En roadtrip till atlantkusten var alltså det jag gjorde på midsommarafton. Kom tillbaka till huset vid 20.30, men var rätt seg efter en sådär 7 timmar i bil, så jag valde att stanna hemma sen. Behövde ändå plugga på lördagen, så det gjorde mig inget.

Midsommardagen spenderade jag på studier och poolhäng. Det börjar bli en svag förändring i hudfärgen även på benen... En svag än sålänge bara dock. Vi får se vad som händer på sex dagar till, innan Alex och Tomas kommer hit. Gjort det till en vana att sola en sådär 40-70 minuter per dag. Ganska skönt faktiskt. Solen strålar ju varje dag här, det är alldeles otroligt! Vi har haft EN dag då det var molnigt mer eller mindre hela dagen, hade väl runt 15 minuter solsken den dagen... Någon berättade även att de blivit nedregnade också, det kände jag aldrig av själv dock. =)

Idag har jag transkriberat igen. I tre timmar ungefär, troligen lite längre. Ibland går det trögt att höra vad de säger med sin engelska med afrikansk brytning. Men det går framåt och vidare. Tre transkriberade och klara nu. Imorgon är det bara att köra igång igen. Ingen sovmorgon som jag hade idag (fick en chock när jag tittade på klockan och den var 10.30)...

Har bakat en kladdkaka idag. Men ugnen här har bara inställningar på grill, så jag var lite orolig. Tyvärr besannades min oro då ytan blev alldeles kolad... men jag tänker mig att den antagligen går att äta ändå, bara man petar bort det. Det är inte mycket som är förstört på ytan, man får tåla lite om man vill smaka. ;-)

Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra, men jag tror inte jag orkar plugga mer iaf. Det tar på axlar att skriva och skriva... inte världens bästa ställning här vid skrivborden... Men snart är jag hemma och pluggar där igen. =)

Vet inte om alla som läser här har hört att jag sökt ett antal jobb i veckan. Skickade in första ansökan i måndags, sen tre till i tisdags. Tjänsten jag sökte i måndags fick jag svar om redan i onsdags och de vill träffa mig redan dagen efter jag kommer hem! Känns ju riktigt roligt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback