Dag 48 - Geparder och lejon vid Amani Lodge.

Så fort jag ätit frukost begav jag mig till stan förf att handla mat. Fixade lite annat smått och gott också. Blev tillfrågad om jag ville hänga med på gepard-tur bland bergen, men kände mig lite osäker eftersom det ändå kostade 520N$. Men eftersom jag blev så himla besviken av att inte se dem i Etosha, så hängde jag med. Och det kan nog ha varit mitt vettigaste beslut på länge. Vilken upplevelse! Vi åkte runt bland bergen och kom fram till platsen där vi skulle få se dessa magnifika katter. Vi fick gå in i en inhägnad som inte kändes alls säker... bara lite pinnar och ståltråd ungefär... Men det var där vi skulle vara när kissarna kom ner från bergen. Guiden lade ut bitar av kött för att locka ner dem och när de väl kom ner så dundrade det bara till så var de där. Hur häftigt som helst!

***
De åt sitt kött och knallade omkring lite. Det var fyra hannar som de hade i området. De är så himla vackra att jag nästan small av när de kom ner allihopa på samma gång. Dream come true så att säga. Kolla själva:
Äta måste man göra...
***

Spanar lite...
***

"Samsas" om benet.
***

Vet inte riktigt vad som pågår här faktiskt.
***
Vi fick också träffa på herr och fru Lejon efter den här turen. De var också hungriga, så de hade också tillgång till kött så att vi skulle kunna se dem. Maffiga missar det också.
Smaskens!
***

Frugan var också hungrig.
***

Innan turen hälsade jag på herr Vårtsvin, som var mycket trött.
***

En av alla fantastiska vyer vi fick se.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annelii

fantastiska bilder! Kan ju bara föreställa mig hur det var att se på plats. Skönt att det gick fint med A. Sköt om dig nu. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback