Drömmar...

Ärligt talat... kan man på nåt sätt bli av med ens minnen av drömmar? Jag har haft såå himla många skumma drömmar på sistone... Inatt var det att jag var mamma till en liten kille på ca 1 månad. Och jag var ungefär världens sämsta mamma... =( Jag glömde bort honom hela tiden och fattade inte att han bara kunde äta bröstmjölk... När människor sa att han nog är hungrig så svarade jag att jag nog får göra en macka åt honom då... Hur funkar hjärnan egentligen kan man fråga sig?

Igår natt drömde jag att jag blev sjukt jävla misshandlad... först var det en fight mellan mig och Fia (???) men sen blev det nån kille som jag inte kände igen... Och han sparkade och slog mig och jag försökte försvara mig. Fick tag på en penna som jag försökte använde mot honom, men då fick han tag på ett basebollträ... Och vad han slog mig sönder och samman... Jag vaknade av att jag liksom hoppade till i sängen. Ni vet som det kan bli ibland... Det var bara det att jag hoppade från mitten av dubbelsängen till precis vid kanten... Det är en bra bit för en sovande person att förflytta sig i ett rädd-skutt...... Hyperventilerade och var allmänt skiträdd.... =(

Jag gillar inte otrevliga drömmar... men det konstiga är att jag mår jättebra på dagarna nu... Så jag antar att det har med nån hantering av känslor på natten att göra. Drömmar ska ju vara kroppens sätt att ta itu med saker man inte hinner/orkar/vill ta itu med när man är vid medvetande... så då får det undermedvetna sköta det. Tyvärr är det jävligt jobbigt att komma ihåg de där hemska drömmarna...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback