Påsken

Jahapp... då var det över. Mina tre lediga dagar är nu bortsprungna. Fort gick det... alldeles fööör fort känns det som. Men det var sköna lediga dagar. Den större delen av tiden var helt underbar, sen var det väl nåt bakslag en sväng, men det blev överspelat ganska fort.

Påskafton drog jag och Alex upp till Hökhöjden och spanade ut över Sörälgen och Norrälgen. Som vanligt var det riktigt fint och det fotades också rätt friskt. Var väldigt skönt att komma undan och bara ta några djupa friska andetag där uppe. Otroligt vad vackert det är egentligen...


Norrälgen


Sörälgen


Alex och jag <3


Sen så åkte vi vidare till Grythyttan och tog en titt på Måltidens Hus. Som vanligt togs det bilder där också. Himla fint väder att fota i måste jag säga. Och perfekt värme var det också. =)


Så himla mysigt... =)


Måltidens Hus med Alex framför. =)


Min skugga... Hahaha... som alltid härjar jag...


Tja... efter Måltidens Hus åkte vi in till byn och kollade läget lite. Såg att fönster var öppna hos T och tog en vild chansning att se om hon var hemma också. Och minsann, det var hon! Så var vi där en liten stund, sen kikade vi på huset hon ska flytta in i sen, mycket trevligt ställe verkar det som. Sen skulle hon träffa en tjej en stund, så då gick vi in i kyrkan och kollade lite under tiden. Sen träffades vi vid Neerings och åt fantastisk glass... Efter det var det bara att åka hem och hjälpa till med påskmaten.

Påskdagen träffade vi A, A, L och S... också i Grythyttan och Neerings. Trevligt och soligt var det då också. När vi kom hem var ingen hemma, så vi gick och kollade om de var hos farmor, men ingen där så vi satt och pratade med henne en stund. Sen åt vi igen... och sen tog vi en promenad och tittade in hos faster som inte var hemma, morbror där vi bjöds ¨på fika, men vi drack bara kaffe... rätt fullt i magen... Sen stack vi till mamsen igen och började packa Mercan med våra grejer. Tankade, det krånglade med lite saker innan det väl rullades... Tog en runda till en annan morbror som också ville bjuda på fika... där delade vi på en stor bulle. Snackade ett tag och sen hälsade vi på Seppo, mormor och morfar... Kyrkogården alltså... Efter det åkte vi hem till mig i Karlstad.

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Hannah

Nä jag har varit värdelös på att höra av mig. Efter att jag skrev det här så tänkte jag på det och känner mig faktiskt väldigt dum...förstår att ni är arga. Förstår om ni känner er glömda...hoppas ni kan förlåta mig..vet att ett förlåt inte bara kan göra allt bra bara så där...

Postat av: Hannah

Det är klart att du är min vän. Jag har dock inte varit det tillbaka... jag har inte gjort mig förtjänt av din vänskap. Kram!

Postat av: Nettizz

Oj, vad ni har varit flitiga under påsken, låter det som =)

Gulliga är ni oxå =)



KRAAAAM

Postat av: joss

svar på kommentar: Det hade ju vart roligt att stöta på dig där! ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback