Färg

Jahapp... ute var jag lite igår. Fikade på stan med Fihja, satt med ryggen mot solen för att undvika att ha den i ansiktet, för det är då jag får spunk av vämeslag förstår ni. Hur som helst... Klockan var runt 16. Då behöver jag inte solskydd. Så jag tog ett linne och ett par knälånga shorts bara. Men döm om min förvåning på kvällen när jag insåg att jag minsann fått färg!! Jag hade alltså inte bränt mig eller så, men på den lilla ytan där solen faktiskt kom åt så var jag lite röd. Idag syns det knappt.

Och samma färg igen, av en HELT annan anledning. Igår kväll när det var sovdags och jag hade lagt mig i sängen redan, medan Alex grejade på toa så dök vår lille Pixie i vanlig ordning upp i sängen för att härja lite. Och hon är tamejfan inte klok den där lille hårbollen! Det var ju varmt, så jag hade inte tagit på mig täcket. Katten attackerar då min ena skinka. Vi snackar inte litegrann, vi snackar KLÖSMÄRKEN. Hon är hänsynslös! Man ser klart och tydligt var fröken har satt båda sina tassar och rivit till... Inte alls trevligt och det gör ju så ini helvete ont. Det blev insmörjning av Helosan för den anti-septiska verkan den har... Idag känns det bättre såklart.

Men hon är ett monster ibland... Ganska ofta faktiskt. Men hon är mysig också och framförallt får man ju tro på en lugnare framtid för hennes del också. =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback