Att komma igång igen

Ägt dagen idag. Eller vad man nu ska säga. Jag har iaf inte suttit stilla (hemma) nästan nåt alls. Försökte få tag på vikarie till lör och sön, men det gick inge vidare... Så för att känna på arbetet igen så åkte jag dit och testade förflyttningarna som ska göras. Eller några iaf. Det känns förjävla konstigt... Men jag tror det kan gå. Jag ska iaf åka dit på lör, så får vi se om det håller. Klart är ju iaf att jag inte kommer gå sönder. Snarare att det kanske blir nåt snedsteg nånstans, och balansen är inte den klockrenaste med otillräckliga muskler i bålen. Därför är jag orolig. Men ingen vill jobba. Många kan inte... en vill inte, så ska det stå. Jag vågar egentligen inte, men jag kommer ha folk i närheten hela tiden, så i värsta fall kommer jag få hjälp med förflyttningarna. Så det ska nog gå bra.

Hur som helst... Jag har pratat med mamsen, med chefen osv imorse. Sen ringde jag och sa att jag kommer och testjobbar lite. Sen såg jag TV en liten stund. Sen blev det laga matlådor inför helgen. Och jisses vad mycket mat det blev!! Hade jag inte riktigt räknat med. Jag har fryst ner fem matlådor, ätit en portion själv och har en yoghurt-hink i kylen, nästan full med mat också... Hahaha... Så vad ska vi gissa på... runt 7-8 portioner mat blev det. =) Jag kan fortfarande föda en hel familj + några till verkar det som! ;-) Eller en hel korridor med studenter kanske?

Efter den lilla jobb-stunden besökte jag ÖoB. Där köpte jag lite hygienartiklar, t.ex. nagellacksborttagning och rakgel. Tycker det är ganska mysigt att gå omkring på ÖoB faktiskt. Tycker inte ni? Man hittar lite smått o gott som man skulle kunna ha hemma och göra nåt kul med. Just denna tanken ägnar jag åt alla spel jag tittade på idag. Alfapet, Kina-schack, Yatzy, Kasta Gris (!!) och såna gamla goda grejer... =) Borde köpa såna nån dag. Sällskapsspel är väldigt underskattat känner jag. Borde väl va bra inköp?
    

Jag funderar på att cykla idag. Inte ens provcykla, utan verkligen cykla. Alex kommer hit om ett tag, och han har cyklat till stan. Min tanke är att vi kanske kan cykla till honom och slagga där inatt. Det är 8 km det handlar om. Jag har inte cyklat på... 2½-3 veckor. Nånting sånt. Men jag tror det är bättre att dra igång direkt nu. Läkaren har sagt "inga restriktioner, kör på som vanligt nu"... så det är väl bara att göra det då. Så kondisen och styrkan kommer tillbaka nån gång. Jag känner mig positiv till detta iaf. Kanske att jag ska fråga honom först... Men det kan inte finnas några problem med mitt förslag tror jag.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annelii

Tänker på dig i helgen, och jag skickar lite extra energi och styrka åt ditt håll!;) Pöss o kjam vännen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback