Börjar krypa i arbetsnerven...

Jag är så sugen på att komma ut i arbetslivet igen. Fast inom det jobbet som jag vill jobba med. Jag är ju väl medveten om att jag kommer att få klättra och byta jobb innan jag hamnar där jag helst vill vara, men det känns så roligt att ha ett ordentligt mål som är möjligt att uppnå. =)

På torsdag nästa vecka är det HOTSPOT-dagen på Karlstads Universitet. Dit ska jag gå, med CV:n i högsta hugg. Så under helgen har jag tänkt slipa lite på det, ta med ett antal exemplar och sen visa framfötterna där jag tycker det verkar va intressant att jobba. Eller varför inte bara där det känns häftigt att skriva examensarbetet? Och vad jag är taggad inför detta!
I sommar hade det ju vart skönt om man kunde ha semester och ta det lugnt, men jag får finna mig i att arbeta, förhoppningsvis bra pass, men det återstår att se hur det blir. Jag är nöjd om det blir över 85% i schemalagda pass. =)
Jag har kommit fram till att jag ska skapa en till blogg snart, en som är mer inriktad till framtida arbetsgivare osv. Men den är ännu bara i planeringsstadiet, så det dröjer innan den dyker upp...
Förresten, jag tror min stora positivitet kommer från dagens underbara väder i form av sol och VÄRME!! Har suttit ute på balkongen med solkrämen utsmetad över all hud som speglade sig i solens gassande strålar... Varmt var det! Och färg fick jag direkt, som vanligt. Fräknarna tittar fram lite extra redan nu. Det går fort de här första dagarna man lapar av strålarna. =)
Det är nästan så jag glömmer bort lite då och då att jag är dyngförkyld igen... Och DET är positivt. =)
Nu ska jag ta och fixa lite inför kvällens mat. Det är ännu oklart om det blir pannbiff eller köttfärslimpa... Vilket som kommer bli gott iaf.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annelii

Fräknar = mitt vårtecken!! (o fräknar har ja fått ja me..) Sköt om dig vännen!! Fina bilder av Sthlm.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback