Herr Axel

Många tisdagar är konstiga tisdagar nu för tiden. För det mesta har jag nämligen föreläsningar 8-11 och 18-21. Alltid 18-21 faktiskt. Så även idag. Så nu har jag kommit hem och jag har ätit lunch. Vad gör man sen? Jag vet en himla massa saker jag ska göra. Idag iallafall. Jag ska nämligen laga middagen, sen ska jag ila iväg och hämta Alex när han slutar kl 16, sen ila hem och äta tillsammans, sen köra honom till hans andra jobb och sen vara på universitetet igen kl 17. För idag har vi en extra föreläsning på kvällen. Hmmm...

***
Förresten trodde jag att jag skulle bli dyngsjuk efter den här fjällresan. Lilla mor var nämligen genomförkyld... Och så barnbaciller såklart. Och vad hände tror ni? Jo... jag fick dyngont i halsen på söndag eftermiddag. Igår vaknade jag och kunde knappt svälja ner vatten. Men sen då? Såhär är det just nu: Jag har mindre ont och jag mår bättre överlag igen. KAN det verkligen vara så att jag inte blir jätteförkyld?? Hur ofta händer det när man umgåtts nära såpass förkylda människor och sen får ont i halsen själv? Nej... jag ska inte ropa hej än... Men jag håller tummarna och positiviteten flödar, så ska det nog gå bra. =D
***
Det var för övrigt en väldigt underbar helg i fjällen. Behövde verkligen få bara vara... Lite otur kom ju med på köpet såklart... För Alex ramlade så illa att hans axel hoppade ur led nästan högst upp i backen... Och hade jag vetat hur det såg ut där uppe hade vi inte valt den backen som första... Men nu blev det så, tyvärr. Hur som helst, man får va glad att det gick bra ändå. Och dessutom fick han ju faktiskt åka scooter, som han ju så gärna ville göra. Bakom en snubbe, men ändå. Scooter nerför en slalombacke... =) Sen va pappsen lite busig och kallade honom för Axel istället... *hehe*
***
Bastuvärlden var också helt underbar! Massa olika sorter och vi testade dem alla. Såklart. Testade dessutom naturligtvis tropiskt regn, isregn, skyfall (dra i ett snöre och få en hink kallvatten över huvet), gick i kallvatten, sen varmvatten, runt runt runt. Vet inte hur många varv, men det ska ju tydligen va bra för cirkulationen mm. Höll på att frysa ihjäl första vändan i kallvattnet, men sen gick det bra, det va till och med riktigt skönt. Det sista vi gjorde vara tt lägga oss i en varsin relaxstol med cider/öl i handen och spana ut över de upplysta backarna. Jag höll på att somna kan jag säga. Huuur skönt som helst. Rekommenderas varmt!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nettizz

Låter som en alldeles underbar helg, trots Axels olycka...Ehrm. Alexs olycka med Axeln... hm..ja du fattar ;) (försöker vara lika rolig som tesspappan)

Postat av: Tess

Du är rolig du också vännen. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback