Ett djupt andetag... ända till Sälen

Och så var det igång. Det tog aldrig slut i och för sig... Hann börja vårterminen innan den sista uppgiften för höstterminen ens var avklarad. Men nu är det redovisat och inlämnat. Hoppas att det inte blir nån komplettering bara... Känns som man har lite fullt ändå, så att säga. Eller vad tror ni om 150% studier, receptionsarbete varje måndagkväll plus ett antal helgpass under våren, ett antal jobbhelger som personlig assistent och eventuellt ett nytt extraknäck? Kan jag räkna med bortåt 200% innan våren är slut tro? Men det känns faktiskt helt okej. Ärligt alltså. Visst, jag kommer verkligen få strukturera min tid och ha en disciplin som aldrig förr skådats (hos mig själv alltså, många andra har sjukt bra disciplin, men inte jag)...

***
Jag och min nästan extrapartner Sara tog tag i litteraturen ordentligt idag och har nu köpt allt tillsammans, utom lagboken och en annan mycket viktig bok. Så istället för att behöva punga ut med en sisådär 3700 kr, så blir det runt 2000 kanske. Känns riktigt jävla bra. Och vi pluggar ju ändå alltid ihop, nästan. Så det blir nog perfekt. Fick tag på ett gäng begagnade böcker, så man sparade ju några hundralappar till på det. Fanns inte mycket annat att välja på ärligt talat.
***
Jisses vad skönt det ska bli att åka till fjällen imorron förresten! Som jag har längtat efter denna helg. Att få gå omkring i en riktigt vintrig värld, åka sopsäck, pulka eller vad som nu erbjuds i den vägen. Kanske lite längdskidor, men framför allt... SLALOM!! Det är så längesen nu... Och utöver det har jag tänkt ta en visit inne på Experium och deras Saunaworld, där det finns ångbastu, finsk bastu, tropiskt regn, "isvak" (egentligen ett vattenhål med 10-gradigt vatten), isregn och lite annat smått o gott. Dessutom är det i flera av bastuarna (säger man så?) aromaoljor för att förhöja känslan ännu mer. Ahhh... som jag längtar! Känner mig värd denna avslappnande helg. Och min käre sambo behöver den också helt definitivt...
Klockan 12


***
Nåt sånt... så hoppas jag att min helg kommer bli... Ha en trevlig helg alla!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nettizz

Ser sjukt härligt ut =)

Hoppas ni får en toppenhelg!!

Postat av: Tess

Ja, det hoppas jag med. Vi kommer förbi på morgonen... med nyckel. Vid 7.30 ungefär. Tänker mig att du borde va vaken vid den tiden ändå?

Postat av: annelii

Gott. Ta hand om er o hälsa la familia.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback