Fröken Positiv!

Det har hänt något... något... bra... Och jag är så glad för det! För nu är jag frisk och pigg som en nötkärna (varför säger man så..?) och har trampat igång spinningen igen. Men inte nog med det... nej nej! Jag har tagit mina första seriösa löpsteg för säsongen också. Med nytt löpsteg, allt enligt vad jag läst i FriskisPressen ska vara alldeles utmärkt att springa på. Och minsann: Det var ett alldeles otroligt mycket bättre sätt att springa på än vad jag gjort förut. Himla mycket skönare för fossingarna, vilket var det största problemet med löpning förut, eller ja, jogging är det väl egentligen jag håller på med. Nu är det ju visserligen så att det än sålänge bara skett en endaste liten gång, men det är ett steg i rätt riktning! =D

***
Igår var jag på spinning ja... och det gick kanonbra, första gången på ett tag... Himla skönt att dra igång igen! Idag har jag promenerat och simmat 1,5 km. Som sagt: Det har hänt något. =)
***
Jag känner den positiva, goa, glada, tramsiga Tess sprida sig överallt - i hela min kropp och mitt sinne. Och MUCHOS härligt känns det! Faktiskt såpass att jag funderar på att ta tag i saker som varit jobbiga att ta itu med förut... och därför tittar jag på lite olika YOGA-kurser och -klasser. Har hittat en retreat som jag verkligen vill åka på, men som jag inte vet om jag pallar med, för ekonomins skull alltså, inget annat. Kursen är ganska nära också. No Mind-festivalen skulle onekligen också vara en intressant upplevelse... Men samma problem där. Nån som vet nån kortare kurs som inte kostar allt man har? .....
***
Kanske är det Detox-kuren som fått mitt humör och sinne att skjuta i höjden? Massa slaggprodukter som är på väg ut ur systemet. Ska dock rekommendera er att INTE välja MethodDraines expresskur om ni vill avgifta er... Den smakar... inte alls gott, om jag säger så... Otroligt besk och rent ut sagt otrevlig att dricka. Då är det bättre med deras vanliga kurer, antingen på tabletter eller som man (visserligen också) blandar med vatten, men den smakar ca 1000 gånger bättre! Jag gillar själva grejen dock... Men jag dricker det där varje morgon ändå, blandar med hälften vatten och hälften apelsin- och ananasjuice. Det funkar... Men inte smakar det bra ändå. =/
***
Jahapp, då väntar jag nu egentligen bara på fröken Nett som ska komma hit och sen ska vi till Friskis & Svettis för lite gymträning. Japp, så får det bli.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Nettizz

Pöss på träningsvärken idag!

Postat av: Linnea

Hej vännen! Ängsbacka festivalen borde du absolut åka på! Jag besökte den för 12 år sedan... helt själv. Tältade och hade en fantastisk vecka. Jag vill bara tipsa dig om att man kan vara volontär! Då är det gratis men man måste utföra 2 timmars jobb per dag typ. Info finns på hemsidan. Ta med din fantastiske man och upplev No mind festivalen i sommar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback