2 maj: Dag 9 - Undersökning 2 månader innan

Okej. Idag vaknade jag tidigt, åt frukost redan 8.10 och sen solade jag utan solskydd i en halvtimme sammanlagt under morgonen. Ingen fara förresten. Sen hade jag tänkt sticka in till Home Affairs redan under förmiddagen men fick höra att de har stängt 12-14, så jag hann inte. Fixade lunch och tog sedan taxi in. Var där en kvart innan de öppnade (det visade sig för övrigt att jag hade hunnit då de hade stängt 13-14) för att slippa stå i kö så länge. MEN så fel jag hade. Jag var nummer två i kön, men bakom glaset satt ingen människa för att hjälpa till. Denna kom inte förrän 14.50. Vi var rätt syrligt lagda de flesta som stod i kön kan jag säga, men det var bara att bita ihop och sätta på leendet. Det hjälpte inte. Så imorgon åker jag in till 8. Kul va..?

Hur som helst, efter det gick jag till guldaffär och spanade ringar inför bröllopet som är om 2 månader (!!!) för att höra lite om material de använder osv. Visade sig att här använder man mest 9 karat guld för att det är hårdare och att folk ofta jobbar med händerna. Inga problem för mig. Hittade 7 som jag föll lite för. Så imorgon efter Home Affairs (igen) så går jag tillbaka, men med förlovningsringen på och med kameran i högsta hugg. Allt för att min Alex ska få se det jag ser. <3

Gick sedan vidare och hamnade i en affär med klänningar och kostymer. Hittade också en klänning som jag gillar, men vill kolla runt innan jag bestämmer mig. Inte så pricy den, vilket ju inte gör något alls. Däremot verkar de bara ha en klänning av varje, så med otur så är den borta när (om) jag bestämmer mig för den. Ödet lägger nog in lite tror jag. =)

Traskade sedan vidare till Fruits & Veg där jag köpte på mig lite sånt. Och vatten, svinbilligt vatten. Om man jämför med andra butiker då. Vattnet i huset är ju gratis så att säga. Dricker lite varje dag för att vänja magen. Inga problem verkar uppstå. Skönt. Sen var det taxi hem igen som gällde.

Haha, de där taxiturerna förtjänar en liten extra mention idag. På ditvägen gick det jätteenkelt att få tag på en taxi, som vanligt. Killen körde raka vägen till stan utan att ens försöka plocka upp fler efter vägen. Fantastiskt bara det. Han hade svårbegriplig engelska, så vi pratade inte så mycket. Men han var trevlig och glad, alltid tacksamt. När han stannat för att släppa av mig frågade han när jag skulle åka tillbaka och undrade om han fick mitt nummer så att han kunde ringa mig och kolla om jag ville åka hem sen..?? Haha, jag tackade för erbjudandet men avböjde att lämna ut mitt nummer. Jag tyckte det va lite roligt iaf.

Taxiresan hem gick också smärtfritt. Fast den är inte lika rolig att berätta. Så det struntar jag i. Jag kom hem helt enkelt. =)

Ikväll har jag återtagit en fundering som jag haft sedan den där dagen i Parliament garden. För när vi var där så satte jag mig precis där skuggan började så att säga och på rätt sida för att den sedan skulle täcka mig mer och mer och ge Hanna sol istället. Men så FEL jag hade. För solen gick åt andra hållet! Så idag kom jag på det där igen. Och här är inte medsols samma sak som medurs, för här står den som högst norrut istället för söderut, som vi har det. Det har att göra med norra och södra halvklotet, ekvatorn och massa annat. Men jag kom på det där själv, ville bara ha det bekräftat av Alex (som ju brukar veta en massa udda saker) när jag pratade med honom. Han visade sig också gissa rätt, men han visste inte säkert. Det tog han såklart reda på och länkade informationen till mig, som blev rätt imponerad av att jag fattade det alldeles själv. =)

Jaha, så det var min dag det. Hände en del idag, med tanke på mängden text jag fått ihop. Hörde att ni hemöver (iaf Karlstad) hade en alldeles lysande dag ni med. Skönt för er. Om en inte alltför lång stund ska jag släcka ner och vila ögonen inför morgondagen. På återseende!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback