27 april: Dag 4 - Besök på Home Affairs och Wernhil Mall.

Det gick ganska bra på Home Affairs. Köade kanske en halvtimme. Skulle komma tillbaka på onsdag och då skulle det vara klart att stämplas. Återstår att se om det är så enkelt.

Skulle sen ta mig till Wernhil Mall för att handla lite diverse som rakhyvlar, scrub osv. Och lite basvaror till köket. Gick väl omkring i nån timme iaf. Men började med lunch på Tornado. Åt en Namibian pizza med diverse köttprodukter på. Den va riktigt fin!

Men nu tar jag ut händelserna i förskott... För att hitta dit var tydligen inte det lättaste. En kvinna som stod utanför Home Affairs började förklara, men insåg snabbt att jag inte skulle hitta själv, så hon följde helt enkelt med mig. Hur gulligt som helst. Folk hinner berätta mycket på 15-20 minuter. Hon var riktigt trevlig och påminde mig om att hålla i väskan ordentligt på vissa ställen. Men samtidigt poängterade hon att de som kanske ville sno ens grejer inte skulle få för sig att döda för dem, bara kanske rycka tag i sakerna... Jaja, det var ju bra tänkte jag. =)

Att ta en taxi hem var heller tydligen inte alls lika simpelt som att ta sig IN till stan. Och sen fyllde de på taxin med annat folk efter vägen, allt för att få ut så mycket som möjligt per resa. Kostar N$8 att åka en kortare tur som den in till stan. Finns tydligen en ännu större galleria, men den ligger på längre avstånd och kostar därför N$16. Dit har jag inte tagit mig än alltså. Men hur som helst, jag kom hem helskinnad, dock en aning rödlätt i ansiktet...

Nu sitter jag på rummet och bara lyssnar på lite slapp musik och låter huden vila från solen. Kanske ska jag ta och läsa lite, vem vet. Det är det här som är så underbart här just nu, innan jag börjat intervjua och så - inga måsten. Så här borde alla få ha det en vecka eller två. Man gör bara det man har lust med, snackar lite skit med folk och glider omkring. Det är längesen jag var såhär avslappnad!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback