3 maj: Dag 10 - Fångade solnedgången

Det blev en lång dag idag. Gick upp 6.30 för att äta frukost och vakna till liv innan jag skulle in till detta fantastiska Home Affairs (där visumet ska fixas). Inte helt otippat så fanns det inget visum att hämta (få stämplat) i passet idag heller. Nej, istället skulle jag ringa hon som utfärdat det för tre veckor sedan och boka ett personligt möte med henne. Jag ringde tre gånger, ingen av dem var ens telefonen på.

Efter det gick jag vidare till guldbutiken igen för att prova ringar tillsammans med min egen och fotografera dem till Alex. Det gick inge vidare med fotograferingen, eftersom jag inte kunde ställa in fokus själv på den här billiga kameran som jag har med mig ner. Gick omkring och kollade klänningar, hittade en som passar, men som inte känns riktigt rätt... Fast den passade riktigt bra... Jaja. Köpte på mig lite vatten och bananer, sen drog jag hemåt.

Kom hit vid 10.30, åt en smörgås och sen kom L och V och hämtade mig. Vi åkte till V där vi pratade lite allmänt, jag träffade tre söta barn och V´s dotter. Sen gick vi till en marknad i Katutura där de har allt från torkade larver till herero-klänningar (som man absolut inte får använda utan en sån där hatt till - ni vet en sån som ser ut som tjurhorn). Smakade kött som man doppar i kryddor, det var riktigt gott! Och så pratade jag med en frisör som skulle kunna tänka sig att ta sig an mitt hår och fixa rastaflätor. Enda chansen att göra det på mitt fina hår var om hon fick använda löshår också. Naturligtvis får hon det, så jag ska dit någon dag snart och fixa till det. =)

Sen kom jag hem vid 14.30, åt lite lunch och hängde lite vid datorn, lyssnade på musik och sånt. Kanada-gänget drog ut på middag och karaoke. De kom precis hem. Om två timmar ska de åka till Swakopmund och vara borta till söndag. Ska bli lite skönt med lugn och ro i huset några dagar faktiskt. Jag gillar dem, men det blir lite mycket med 12 fnittrande tjejer och 4 andra. Och så vi andra som bor i huset på det.

Som ni ser så har jag också varit ute och fotat solnedgången. Vilken underbar syn! Och det hela tog ca 15 minuter. Helt otroligt vad snabbt den går ner här!

Jag och Hanna tittade på det sista avsnittet av Californication som vi har nu. Mitt i en säsong, så det är lite trist. Får försöka ordna till det. Nu har jag precis duschat och ska sova. Imorgon blir inte riktigt lika tidigt som idag, men hyfsat ändå. Behöver nog upp vid 8 kanske.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback