4 maj: Dag 11 - (forts.) Joe´s Beerhouse!

Igår kväll kom jag, Hanna och två av de tyska tjejerna iväg till Joe´s Beerhouse. Förväntningarna var höga, jag hade hört så himla mycket bra om det stället. Och vet ni... Det var inga problem att uppfylla mina förväntningar. Vilket kött! Jag ville aldrig sluta äta den där kudu-biffen (antilop eller nåt sånt). Alltså, jag svär, det är bland det allra godaste jag någonsin i mitt liv har ätit. No jokes! Och min beställning bestod av kudu-biffen, ett glas rödvin, en springbok shot (mint och amarula) och en chokladkaks-dessert. Detta landade på ca 130-140 svenska kronor. Katjing! Snacka om pangpris! I shall return!

Taxiresorna är även idag värda att noteras: På vägen dit hade jag den lugnaste taxiupplevelsen hittills i stan. Reggae-musik, hastighet som troligen var laglig (ungefär ingen kör lagligt här) och allmänt laidback. Jag var i precis rätt mood när vi kom fram.

Resan hem däremot... Uppvägde den kanske den trevliga ditresan? Vi klev in i taxin, som såg ut som vilken taxi som helst här - alltså precis hursom helst. Vi noterade dock ganska snabbt att detta inte skulle bli en helt vanlig resa. Bilen hackade sig fram och gick knappt att växla. Jag och Hanna utböt några ord om huruvida vi skulle komma fram eller inte. Och så lite salongsberusade på det, så fick vi jordens skrattattack de luxe le magnifiqúe! Vi KUNDE inte sluta, ni vet när man bara skrattar och skrattar och det bara går inte att sluta. Helt vansinnigt och superkul! Vi berättade självklart för flickorna vad som var så roligt när vi väl kommit fram och klivit ur bilen. Det var en fantastisk kväll i alla fall.



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback