8 maj: Dag 15 - Finslipat intervjuguide, gått i stan och i Katutura.

I förmiddags kom L, hans sambo och V för att finslipa lite på min intervjuguide. Det visade sig inte vara så mycket att slipa på. Det hade i och för sig varit konstigt om det skulle varit det, eftersom den till säkert 96% består av en tidigare använd intervjuguide inom ett stort europeiskt projekt. Så nu är det i princip bara att sätta igång att intervjua. Känns skönt att komma igång lite bättre.

Sen åkte jag och V in till stan för att kolla om mitt visum blivit godkänt än. Det var megakö, så vi lade ner, gick omkring i stan, tog en lunch på Spur (schysst ställe!) och sedan gick vi tillbaka till Home Affairs. De satt tydligen i nåt möte som bl.a. skulle gälla mitt visum (om jag fattade det hela rätt), så imorgon bitti ska jag tillbaka igen. Då kanske, kanske det löser sig till slut! Skulle vara skönt att slippa oroa sig över det där. För även om jag kan åka ut ur landet och komma tillbaka några dagar senare och gå in som turist, så känns det lite... konstigt...

Hittade söta sandaler för N$25 och köpte en extra flaska vatten inför den timlånga promenaden som skulle ligga framför mig i Katutura. Det visade sig att denna timlånga promenad varade i ungefär 15-20 minuter. Men törstig var jag ändå. Så det gjorde inget direkt. Tog sedan taxi hem, för det gick en massa skumma och fulla typer där omkring, kändes inte helt hundra att gå ensam som vit tjej där då.

Här hemma har jag sedan städat mitt rum och bytt sängkläder. Känns fint att få lägga sig i nybäddat ikväll. Nu sitter jag och sveper i mig nästan en kanna mangosaft/juice. Vattnet ger en skum smak i munnen, tyvärr... Sålänge jag blandar med nåt så går det ändå bra. Tur, det är ju inte helt gratis med vatten, även om det kanske är rätt billigt.

Nä, om man skulle ta och vara lite social och laga till middag på samma gång kanske...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback